Alle nyheter


Da er det lys på julegrana vår. Det var veldig hyggelig at noen av dere kom og ble med på det. 

Håper at enda flere kan ta seg tid til å være med neste gang. 

Vi fikk også besøk av nissen og alle fikk pakker. Ønsker dere en god førjulstid. 

Hilsen Styret

3. desember 2023

Julegrantenning 9. desember

Hei, det er snart jul og julegrana vår på fellesområdet skal få lys. 

9. des. kl. 16 er det fint om mange kan samles for en hyggelig stund. 

Se vedlegg, som også er hengt opp ved postkassene. 

Hilsen styret

27. november 2023

Pappsøppel i posekasse

Håper virkelig at dette er en sak som er basert på uvitenhet. 

De to putekassene som er plassert ved postkassene er IKKE SØPPELKASSER. 

Vedlagte bilder viser pent brettet pappsøppel etter et PAX skap fra IKEA. 

Dette skulle vært i søppelbeholderen for PAPP og PAPIR. Hvis den er full så må vi faktisk ta vare på vår egen pappsøppel til det blir plass. Hvis vi hjelper hverandre med det så slipper noen av oss å rydde etter andre. 

TAKK fra styret

27. november 2023

Telenor ferdig installert

Hei alle sammen. Telenor skal være ferdig med installasjon av Bredbånd og TV. 
Vi har fått følgende melding fra Telenor: 
Alle er koblet opp på vårt Komplett 500 produkt, dette gjør vi grunnet tekniske årsaker. 
Når alle er koblet opp og alt virker som det skal så flyttes alle over til Frihet L 320 poeng som avtalt. 
Regner med at dette skjer innen 6. desember. Se vedlegg for detaljert informasjon.

3. november 2023

Telenor installasjon uke 47

Hei alle sammen. 


Dere har i dag fått en melding fra Telia med forklaring om hvordan dere skal forholde dere til Telia sitt utstyr når avtalen opphører nå om kort tid. 

Netel AS er Telenor sin samarbeidspartner for å installere nye bokser i alle leiligheter. Dette er planlagt utført i uke 47 som starter med mandag 20. nov. Minst en uke i forveien vil Netel henge opp lapper ved hver ytterdør med informasjon om ca. tidspunkt for installasjon. Det er veldig fint hvis dere har mulighet til å tilpasse hverdagen slik at dere er hjemme til dette tidspunktet. Dere vil få kontaktinformasjon til installatør for å gjøre spesielle avtaler hvis det ikke skulle passe. Slik planen ser ut i dag skal Telenor bredbånd og TV være etablert i alle leiligheter i løpet av uke 47, dvs. innen 26. november. 

Vedlagt finner dere informasjon om innhold i den pakka som inngår i Telenor Frihet L 320 poeng. 

For å sikre nødvendig stabilitet og kapasitet på nytt bredbånd, skal Telenor legge ny tilførsel av fiber til fordelingsskapet rett utenfor vår tomtegrense. Dette betyr at det blir gravearbeider på gangstiene mellom oss og barnehagen og mellom oss og Lysås Nord. Gravearbeidene vil starte i ettermiddag eller i morgen (torsdag), og vare i 2 - 3 dager. På vedlagte kart er det den gule linjen som skal graves. 


Mvh Styret

I løpet av oktober skal det utføres takarbeider på boligtakene til nr. 1, 3, 9 og 24. I den forbindelse settes det opp sikring i form av stillaser rundt to og to bygg. Denne jobben starter allerede denne uken. Vi ber om forståelse for at det blir litt aktivitet i nærheten av disse byggene. 

Arbeidene som skal utføres er væravhengig, så det er ikke mulig å si eksakt hvilke dager disse stillasene er ved disse fire byggene. Målet er å være ferdig med dette innen 25. oktober.

Hilsen Styret

Som tidligere informert har vi inngått avtale med Telenor som ny leverandør av Bredbånd og TV-tjenester. Installasjon vil skje i første halvdel av November. Installatør fra Netel AS kontakter hver enkelt av dere i Sameiet for tidspunkt. I forbindelse med omkobling kan dere oppleve noe nedetid på nettverket, fra et par minutter til maks to timer.

Pakken som leveres har betegnelsen Frihet L. 

Vi ber om tålmodighet, forståelse og fleksibilitet ved omkobling.

Mvh Styret

31. juli 2023

Rørlegger service

I dag har vi hatt besøk av to rørleggere fra Bråthen Rør som har utført service på fordelerskap for vann i 11 boenheter. Dem fortsetter med 11 nye i morgen (tirsdag) og 12 på onsdag. Alle berørte boenheter har fått informasjon om dette via e-post. Tirsdag kveld 1. august blir det satt opp forslag for torsdag og fredag som blir formidlet via e-post til de det gjelder. P.g.a ferieavvikling og jobb er det ca. 10 boenheter som ikke er tilgjengelig innenfor rørleggernes arbeidstid denne uken. Derfor blir det en ny plan for disse senere i august. 

Styret takker alle beboere for forståelse og fleksibilitet i denne prosessen.  



30. juni 2023

Grill og dårlig vær

Værgudene er dessverre ikke på vår side. 

Basert på værmelding som sier lyn og torden og noe nedbør så har vi besluttet at det ikke er fornuftig å samles rundt en grill i dag. 

I og med at det er ferietid for mange så utsetter vi dette til en fin kveld i august/september. 

Nærmere beskjed kommer. 

Hilsen styret

Det er noen av oss som møtes på fellesområdet fredag 30. juni kl. 18.

Det er veldig hyggelig hvis du også kommer slik at vi som bor i Åsmosvingen kan bli bedre kjent med hverandre.

Vi ordner med grill – du tar med deg det du skal spise og drikke.

Håper vi ses.

Mvh Styret


19. juni 2023

Trafikkspeil

Da er det montert nytt trafikkspeil i krysset ved nr. 13 og 34. Kjør forsiktig - det er mange barn som ferdes i gata vår. La dem fortsette med det på en trygg måte.

Det er med stor glede vi kan informere om at vi nå omgås 'skinnende rene vinduer' i alle inngangspartier i Åsmosvingen. 

Det ble en litt dårlig start på tirsdag med altfor dårlig resultat, men Maid4you tok tak i problemet og sørget for et bra sluttresultat. 

Da ser vi fremover og følgende skal gjennomføres i løpet av sommeren/tidlig høst:

- Nytt speil i krysset ved nr. 13 og 34

- Reparere asfaltskade ved nr. 30

- 2 nye kasser for oppbevaring av plastposer ved søppelbrønnene

- Steinlegging av de to små øyene utenfor nr. 1 og nr. 5

- Reparere gesimskasser på garasjene til nr. 13 og 24 (tidlig høst) - tilsvarende det som ble gjort til nr. 5


Med vennlig hilsen styret

30. mai 2023

Vindusvask

13. mai informerte vi om at det blir vask av de store vinduene i inngangspartiet i alle bolighusene. 

Avtalen var at dette skulle skje i uke 22 (denne uken), men det blir tirsdag og evt. onsdag neste uke (uke 23). 

Vi må sikre oss at alle ytterdørene kan åpnes når vaskefirmaet Maid4you er her. Dere blir kontaktet en av de første dagene for å avtale nærmere. Avtalen er at dem i tillegg til vask, også skal skrape vekk evt. malingsdråper, vaske vinduskarm innvendig og markere vinduer som er punkterte. 

Med vennlig hilsen Styret

Da har beboer i nr. 28 sørget for flytting av hekk. Dette ble lagt frem som et ønske fra beboere som har garasje mellom nr. 26 og 28. Takk skal du ha for at du bidrar til økt trafikksikkerhet.

17. mai 2023

Gratulerer med dagen

Det ser ut til å bli en fantastisk dag. Spis pølser og is, drikk brus og kaffe, og ta vare på hverandre.

Det er ved flere anledninger meldt inn bekymring for begrenset sikt i veikryss pga. hekker. Dere ser her et utklipp fra regelverket til Statens Vegvesen. Med dette som bakgrunn har vi sjekket distanser i krysset ved nr. 13 og 34, og i krysset Lysåssvingen – Ekornrudvegen. Tabellen viser kun hastigheter ned til 30 km/t, noe som selvfølgelig er altfor fort inne på vårt område! 

Begge disse kryssene er godt innenfor regelverket, så det er ikke grunnlag for å kreve at det gjøres noen tiltak.

I tillegg er det gjort avtale med beboere i nr. 28 om å ta vekk noe av hekken utenfor deres garasje, ref. informasjon som kom frem på beboermøtet. Det vil bli gjort i nær fremtid etter nærmere avtale med beboerne som er berørte. 

Alle sjåfører oppfordres til meget hensynsfull kjøring. Takk!



Det er nå bestilt innvendig og utvendig vask av de store vinduene i inngangspartiet på alle 14 boenhetene.


Maid4you er firmaet som skal utføre dette en dag i løpet av uke 22. Nærmere beskjed kommer da vi må planlegge og sikre oss at det er tilgang til alle boenhetene.

Hilsen Styret

13. mai 2023

NYTT STYRE:

Takk for sist til dere som var på årsmøtet og etterfølgende beboermøte.


Det er til stor hjelp i styrearbeidet at dere sier fra om ting dere ønsker at vi skal jobbe med.


Til dere som ikke var der så vil det nå fremover komme en del informasjon, på hjemmesiden i første omgang.


Vi i det nye styret takker for tilliten, og gleder oss til å ta fatt på de mange oppgavene som ligger foran oss.


Det er viktig at dere sender oss en epost til post@asmosvingen.no dersom det er noe dere mener vi bør vite om.

Tusen takk for innsatsen på dagens dugnad! Vi fikk plukket søppel på hele feltet, raket bort enorme mengder med grus fra grøntområdene (med unntak av der hvor det fremdeles er for vått/snø), fordelt flis på gangstien, og pakket ut benkene. 


Vel møtt til årsmøte i sameiet i morgen kveld, 4.mai kl 18:00 i gymsalen i barnehagen! Det blir beboermøte etter årsmøtet.

19. april 2023

Dugnad onsdag 3. mai

Velkommen til årets dugnad i Åsmosvingen!

Når: Onsdag 3. mai klokka 17:00

Hvor: Oppmøte på fellesområdet ved benkene

Vi forventer at så mange som mulig av beboerne deltar. Utleiere oppfordres til å be leietakere om å stille opp.

I år skal vi utføre følgende oppgaver:

- Plukke søppel på alle fellesområder (det blir utdelt gjennomsiktige poser til restavfall)

- Pakke ut benkene og plassere disse ut på fellesområdet

- Rake grus fra alle gressflekker

- Feie bort resterende grus på asfalten

- Fordele grus utover gangstien

Ta gjerne med ei rive dersom du har det. Det blir servering av brus, kaffe og kake til alle som deltar!


Vennlig hilsen

Styret

Det er vår i lufta. I den forbindelse kommer Trond Jørgen Finskud som vanlig med sin traktor og børster opp strøsand som er brukt i vinter. Det anbefales STERKT at alle koster frem grusen slik at den blir tilgjengelig for traktor. Finskud kommer torsdag 20. april etter kl. 10:00. Det anbefales også at biler flyttes slik at området utenfor inngangspartier,  verandaer og garasjer blir tilgjengelig for traktoren. Husk at det også kan bli noe støvete, avhengig av været selvfølgelig. 


Hilsen styret

Vår driftige nabo, Åge Hedlund, har tilbudt seg å kjøre søppel for beboerne her inne på feltet! Han har satt ut to tilhengere, en utenfor redskapsboden ved nummer 1, og en mellom garasjene ved nummer 30/32. 


Hvis du ønsker å benytte deg av tilbudet, gjelder følgende regler: 

- Alt avfall som pakkes i sekker MÅ legges i gjennomsiktige poser. 

- Det vippses 50kr til Åge på tlf 92011414


Vi takker Åge for initiativet, og håper at folk velger å heller takke ja til dette enn å kaste feilaktig avfall i restavfallet. 

10. mars 2023

Gatelys i orden

Da har Ola fra Gardermoen Elektro vært her. I styreskapet til gatelyset var det en kontaktor med kondens og is. 

Denne er byttet og det er satt på et 20W varmeelement som forhåpentligvis skal forhindre dette fremover. 

 Astro-uret (klokka) som styrer kontaktoren var i orden. Til info så sørger denne 'klokka' for at gatelyset slår seg på og av i forhold til soloppgang og solnedgang. Astro-uret er også programmert til å ta hensyn til sommer- og vintertid.  

9. mars 2023

Gatelys info

Gardermoen Elektro har bekreftet at de kommer i dag eller i morgen (9 el. 10. mars) for å feilsøke på gatelyset. La oss håpe at dem finner feilen, og at dette blir i orden. 


Mvh Styret

8. mars 2023

Gatelys

Det er mørkt i gata vår. I den siste tiden har gatelyset vært ustabilt. Lys utover dagen og mørkt på kvelden. Torsdag morgen (9. mars) tar vi kontakt med Gardermoen Elektro for å få orden på dette. 


Mvh styret

I dag har vi fått på plass en splitter ny gressklipper til sameiet, og den er klar for å vedlikeholde grøntarealene våre straks vinteren slipper skikkelig taket. Det eneste den mangler er noen som kan holde i håndtaket og føre den trygt over plener og langs grøftekanter. 


Har du lyst til å være med i dugnadsgruppa på sommervedlikeholdet? Send mail til post@asmosvingen.no 

13. februar 2023

Dato for årsmøte 2023

Årsmøtet for 2023 legges til datoen torsdag 4. mai klokken 18:00. Møtet avholdes i gymsalen i barnehagen, Læringsverkstedet Ekornrud. 


Saker til årsmøtet må meldes til styret per e-post (post@asmosvingen.no) innen onsdag 1. mars. 

Den viktigste kommunikasjonsformen mellom eierne og styret har i flere år vært e-post. Informasjon fra styret gis i hovedsak som e-post og på sameiets hjemmeside. Elektronisk kommunikasjon er dermed ikke noe nytt i sameiet, men styret ønsker å presisere at den viktigste informasjonskanalen og hovedkanalen for utsendelser er elektronisk kommunikasjon.

Varsel og innkalling til årsmøtet vil bli sendt elektronisk gjennom BORIs systemer.

Som følge av systembytte hos BORI er alle gamle reservasjoner nullstilt. Styret presiserer at sameiet ikke sender reklame til eierne, kun relevant informasjon. Ønsker du likevel å reservere deg kan du ta kontakt med styret. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at en reservasjon medfører at du vil gå glipp av løpende informasjon fra styret. Du vil heller ikke motta SMS når styret har behov for å gi hastebeskjed om vannutkobling, feil på kabel-TV eller lignende.


Med vennlig hilsen

Styret

Vi minner om at alle sameiere har ansvar for egne lyspærer på både garasje og husvegger. Det registreres at det er mange pærer som har gått, og vi ber derfor alle sameiere om å sørge for at lyspærene på balkonger, inngangsparti og garasjer faktisk lyser - og bytter disse dersom de ikke gjør det. 

9. januar 2023

Nyttårshilsen

Godt nytt år, alle sameiere!


Nå er det gruelig glatt, men Finskud står på for å gruse området vårt. Det er også strødd rundt postkasser og søppeldunker, samt foran de glatteste inngangspartiene. I fellesboden er det satt inn en god del strøsand. Der kan man fylle i ei bøtte, og strø der man måtte ha behov. 

Året 2023 byr på utskiftninger i styresammensetningen. Flere av styremedlemmene stiller ikke til gjenvalg, da de flytter fra sameiet. Alle sitter allikevel frem til årsmøtet. Vi håper at flere beboere kan tenke seg å bidra i styrearbeidet, og utvikle sameiet videre i den positive retningen vi nå har.


Med vennlig hilsen

Styret

Nå er desember her, og mange går inn i denne måneden med tente stearinlys og adventsstaker. 


Styret minner om at det er beboers eget ansvar å kontrollere at røykvarslere og brannslukningsapparat er i korrekt stand med fungerende batteri, og innenfor utløpsdato. 


Beboere er også ansvarlige for å bytte ut brannslukningsapparater som har gått ut på dato. 

9. november 2022

Telia varsler prisøkning

Telia varsler en prisøkning i 2023 på 46 kroner i måneden.

29. september 2022

Skjeggkre/ sølvkre

Skjeggkre og sølvkre er en gjentagende utfordring som meldes inn til styret. Styret er kjent med dette, og dette er en utfordring på hele Ekornrud, ikke bare i vårt eget sameie. 

Fremtind (vårt bygningsforsikringsselskap) anser ikke skjeggkre/sølvkre som skadedyr, og bekjempelse av dette er ikke noe som omfattes av forsikringsavtalen. 

Vi anbefaler alle som oppdager skjeggkre/sølvkre til å sette opp limfeller både i leiligheten og i gangen. 

Gode tips kan leses på: https://www.jernia.no/inspirasjon/bli-kvitt-skjeggkre/

De fleste byggevareforhandlere selger limfeller. 

Søppeldunkene har fått en real makeover, med både maling og nye skilt! Tusen takk til Åge, Arild, Eldar og Jan Rune for vask, maling og montering! :)


De nye skiltene kan være litt forvirrende, men oppsettet er som før: 

  • En dunk til restavfall i poser og matavfall i grønne poser
  • En dunk til papp og papir
  • En dunk til plastemballasje i gjennomsiktige poser

Vi må understreke viktigheten av riktig sortering, for det er dyrt å «bli tatt» for feilsortering i søppeldunkene!

Søppeldunkene våre trenger også to strøk med gråmaling! Hvis noen har lyst til å ta på seg oppgaven er det fritt frem. :)

Vi minner nok en gang om at alle vaske og levere tilbake brukte malekoster! Det er kjøpt inn mer enn nok maling og utstyr, men det er allikevel tomt i boden når folk kommer for å hente. Dette betyr at noen har stående mer maling enn nødvendig i egen seksjon. Det er bortkastede penger å måtte bruke flerfoldige tusen kroner på noe som kan forhindres så enkelt. 

Vi minner også om at spørsmål rundt hvordan man skal male, kan disse stilles til Jan Rune (900 27 940), Inge (907 57 140), Jan Erik (480 70 027) eller Arild i nummer 5. Er du i tvil om hvordan du skal gjøre noe - spør! :)

Det blir stadig tomt for pensler i boden, og vi ber derfor alle som har hentet ut utstyr om å vaske det, legge det i en tett plastpose, og legge det tilbake i boden slik at flere kan få brukt det. 


Det blir også hentet ut flere pensler i morgen formiddag! 

29. juni 2022

Hvor er postkassa mi?

Hiv og hoi! Her stod det postkasser i hytt og pine! Nå har vi sortert alle postkassene stigende i både husnummer og seksjonsnummer. 

Det samme vil også bli gjort på andre siden når den tid kommer. 

Posten kommer til å bli overlykkelige når de ser hvor enkelt det har blitt å finne riktig kasse! :)

I forbindelse med at det er uforsvarlig glatt på vinterstid foran postkassene (de som tilhører nummer 1, 3, 5 osv) har det nå blitt besluttet at disse nå blir flyttet til kortsiden av garasjeveggen de har hengt på.


Postkassene blir hengt opp i samme rekkefølge som de var plassert tidligere forut for malingen.

Nå er vaskemiddel til garasjene på plass, og også maleutstyr. Alt står i sameiets bod borte ved nummer 1, med kode 2052 på hengelåsen. 


Alle MÅ først vaske garasjen sin, og den skal også være skikkelig tørr før den begynner å males på. Derfor bør man avtale med naboen om når man skal utføre vask/maling, slik at man unngår at noen vasker der naboen nettopp har malt. Det er også fullt mulig å inngå avtaler internt med tanke på hvem som maler hvilke flater. Hvis man er i tvil om fremgangsmåte, kan man kontakte Jan Rune (900 27 940), Inge (907 57 140), Jan Erik (480 70 027) eller Arild i nummer 5. De kan også kontaktes dersom du er i tvil om veggene er skikkelig tørre og malingsklare.

Kvaeutslag MÅ skrapes bort før vask, og vaskemiddelet blandes ut 1/10. Dette står det også på kannene med husvask.


Deretter skal det males 2 strøk med grått, og 2 strøk med hvitt på karmer og rundt porten. 


Maling er også innkjøpt, og kommer på plass i boden i løpet av denne uken. 


Fristen for å ha vasket og malt er satt til 31. august!

17. mai 2022

Gratulerer med dagen!

Vi i styret ønsker alle seksjonseiere og beboere en flott nasjonaldag i godværet!

Onsdag 18. mai får vi følge av en representant fra brannvesenet for å gå en HMS- og brannvernrunde rundt husene utendørs og inne i fellesoppgangene. 


Styret har ingen universalnøkkel, så vi ber derfor at dere som er hjemme åpner opp utgangsdøren dersom Jan Rune ringer på hos dere. 


Runden starter klokken 9 fra Åsmosvingen 13. 

Nå er malerne tilbake i Åsmosvingen på svært kort varsel, og starter opp denne uken med flekking på bordene som ble skiftet ut i fjor, og maling av gjenstående bygningsmasse. De starter på vasking av nummer 24 på torsdag. Det er derfor svært viktig at alle berørte naboer flytter bilene sine unna, da det er 25 meters sikkerhetsavstand til malingsarbeidet.


Husk at alle spørsmål skal gå via styret, og ikke direkte til malerne. Styrets kontaktperson for det resterende malingsarbeidet er Inge Stenvoll (Send e-post til post@asmosvingen.no).

29. april 2022

Dugnad onsdag 4.mai

Velkommen til årets dugnad i Åsmosvingen!


Når: Onsdag 4. mai klokka 17:00

Hvor: Oppmøte på fellesområdet ved benkene


Vi forventer at så mange som mulig av beboerne deltar. Utleiere oppfordres til å be leietakere om å stille opp. 


I år skal vi utføre følgende oppgaver: 


- Plukke søppel på alle fellesområder (det blir utdelt gjennomsiktige poser til restavfall)

- Pakke ut benkene og plassere disse ut på fellesområdet

- Olje benkene

- Rake grus fra alle gressflekker

- Feie bort resterende grus på asfalten

- Fordele grus utover gangstien


Ta gjerne med ei rive dersom du har det. Det blir servering av brus, kaffe og kake til alle som deltar! 


Ullensaker kommune oppfordrer forøvrig til søppelplukking og rydding i nærområdet. For mer informasjon, se: https://www.ullensaker.kommune.no/aktuelt/varopprydding-i-ullensaker/


Vennlig hilsen 

Styret

28. mars 2022

Oppsamling av strøsand

Våren er i anmarsj og torsdag 31. mars kommer det traktor og koster opp sand og grus som det er blitt strødd med i vinter. Det er lurt om dere da koster frem det som ikke er tilgjengelig for traktoren. Hvis vi hjelper hverandre så er det ikke mye jobb. Dere som av diverse årsaker trenger hjelp, vær så snill å gi oss et hint, så skal vi fikse det. I denne omgangen gjelder det kun asfalterte områder. 

Vi minner om årsmøte i kveld, 28.mars klokken 18:30 på Gystad Velhus! 

18. mars 2022

Innkalling til årsmøte

Vårsola skinner, postbilen har vært her, og i dag har alle seksjonseiere mottatt innkallingen til årsmøtet 28.mars! :)

5. februar 2022

Etterlysning

Det er snart tid for årsmøte, og i den forbindelse etterlyser vi noen seksjonseiere som kan utgjøre en valgkomité i sameiet. Dersom du kunne tenke deg å sitte i denne, send en mail til post@asmosvingen.no! :)


Vi etterlyser også et par personer som kan fungere som veiledere i prosessen med å male garasjene. Har du tidligere jobbet som maler/har mye erfaring, håper vi at du har lyst til å dele kunnskapen du sitter på. Send oss en mail til post@asmosvingen.no, hvis du har lyst til å bidra. :) 

4. desember 2021

Velkommen til julegløgg!

Søndag 12.desember klokken 17:00 inviterer styret til julegløgg på fellesområdet!


Vi stiller med gløgg, og lys på den nye julegrana. Kanskje kommer også nissen med noe godt til barna inne på feltet…?


Ta på varme klær og gode sko, så sees vi! 😊


Hilsen styret

v/ Maren, Inge, Jan Rune, Jalil, Dag og Unni


11. november 2021

Utelys på hus og garasjer

Nå er både kvelder og morgener mørke - og da blir er det viktig at vi sjekker at lampene på hus og garasjer fungerer. God belysning fungerer forebyggende for både hærverk og tyveri. 

Hver seksjonseier har ansvar for å skifte pærer på både utelamper på både egen garasje og veranda, samt lyset i oppgangen. 

Husk vafler og kaffe ved benkene i morgen klokka 16:00! :)


Håper vi sees! 



13. september 2021

Nye trær på fellesområder

Det har nå blitt plantet hele syv trær inne på feltet vårt! De to «øyene» foran nr 1 og nr 5 har fått tre søyleosper hver, og på plenen ved benkene har det blitt plantet en gran som vil bli pyntet med lys til jul! 


Vi gleder oss allerede til juletrefest med egen julegran - men først er alle invitert på vafler 18. september kl 16!

Lørdag 18. september klokken 16:00 inviterer styret til nabotreff på det store fellesområdet ved de nye benkene!

Vi har fått mange nye naboer inn i sameiet i løpet av det siste året, og ønsker derfor å skape en arena hvor folk kan bli kjent med naboene sine.

Styret stiller med nystekte vafler og syltetøy!


Stikk innom – om det bare er for å si hei, eller for å ta en lengre prat, vil vi gjerne se deg! 😊


Hilsen styret
v/ Maren, Inge, Jan Rune, Jalil, Dag og Unni


De nybygde fellesbenkene er ferdige, og vi inviterer til prøvesitting og innvielse for alle som har lyst fra 19-tiden i morgen, 26. juli! 

Alle benkene er foreløpig plassert på den store fellesplenen mellom nr 1 og nr 13.

Snekkerlaget har bestått av Jan Rune Haga, Jan Inge Mikalsen og Eivind Skjelvik. Tusen takk for innsatsen! 

Nå er årets dugnad unnagjort, og vi kan med glede krysse av på hele lista med oppgaver! Området inne på feltet, og ikke minst områdene rundt oss har fått seg et skikkelig løft! Tusen hjertelig takk til alle som har bidratt med søppelplukking, raking, beskjæring av greiner, graving i grøfter, fjerning av ødelagte benker, og ikke minst bortkjøring av avfall! Det er veldig hyggelig å se at naboer hjelper hverandre med å blant annet klippe høye hekker slik at det veikryssene våre blir tryggere. Det neste på planen er å bygge nye sittebenker med bord som vi alle kan få glede av på fellesområdene. Har du en liten snekker i magen, så send oss en mail på post@asmosvingen.no om at du ønsker å bidra. Hilsen styret v/ Maren, Dag, Jan Rune, Jalil, Inge og Unni Kristin

20. april 2021

Nytt styre

Det nye styret i Åsmosvingen er på plass, og består av følgende personer: Maren Hamre - styreleder Dag Indredavik - styremedlem Inge Stenvoll - styremedlem Jan Rune Haga - styremedlem Jalil Vahedi - styremedlem Unni Kristin Moe - varamedlem Anne-Merete Kværner - varamedlem Styret skal ha første samling kommende uke, og det vil da komme ut informasjon til dere beboere om hva som skal skje i Åsmosvingen fremover!

Styret vil meddele at datoen for det kommende årsmøtet er endret. Ny dato er 13.04.2021. Dette på bakgrunn av usikkerheten rundt Covid-19. Ved spørsmål bes seksjonseiere om å henvende seg til styrets mail.

27. juli 2020

Kantklipper i fellesbod

Hei dere, I forbindelse med rydding i området har vi behov for kantklipperen som tilhører fellesskapet. I øyeblikket er den ikke i vår fellesbod. Det hadde vært fint om den som har lånt den kan gi oss beskjed om når den blir tilgjengelig? På forhånd takk.

18. juni 2020

God sommer!

Nå nærmer det seg ferietid for mange, og sommeren har allerede satt godt i gang. Dette ser ut til å bli en sommer hvor flere enn normalt holder seg hjemme i ferien, og vi minner derfor om at vi alle har et ansvar for å holde det fint og ryddig rundt oss i Åsmosvingen. Vi i styret ønsker dere alle en riktig god sommer!

Vi fortsetter rydding av fellesområdene i Åsmosvingen. I disse Korona-tider kaller vi ikke inn til dugnad, men hvis noen har lyst til å bidra så ønsker vi det velkommen. Vi skal selvfølgelig legge det opp slik at smittevernreglene fra FHI overholdes. I første omgang blir det uttynning bak nr. 28 og 30. Vi har pratet med berørte beboere på begge sider, og skal så godt det lar seg gjøre ta hensyn til alle ønsker. Det blir mest sannsynlig noe fin ved av det som blir tatt ned. Dette blir tilgjengelig for de som ønsker, men kapping må dere da gjøre selv. Vi regner med å starte opp fredag denne uken, så følg med. Ta kontakt med Inge Stenvoll på tlf. 907 57 140 for evt. mer info.

Grunnet utviklingen av korona virus samt direktiver fra helsemyndighetene ser vi oss nødt til å utsette årsmøtet på ubestemt tid. I utgangspunktet var dette planlagt 5.mai 2020. Styret beklager dette og informerer om at vi i samarbeid med forretningsfører ser etter en alternativ løsning for gjennomføring av møtet. Vi kommer tilbake med mer info når situasjonen er mer avklart. Styret i Åsmosvingen Boligsameie

18. mars 2020

Søppeltømmimg

Følgende melding har kommet fra kommunen: Til informasjon. Vi har fått melding fra kommunens renovatør om at det blir litt forsinkelser når det gjelder tømming av avfallsbrønner. Plastinnsamling er så godt som ferdig, men tømming av restavfall blir ikke påbegynt før torsdag. Dette kan påvirke tidspunktet for tømming hos dere. Dette er grunnet feil på renovasjonsbilen. Vi håper at ingen andre uforutsette ting skjer og at alt blir tømt ferdig i løpet av uken. Beklager det inntrufne. Ha en fin dag. Med vennlig hilsen Saksbehandler Liv Flasnes

11. februar 2020

UTELYS

Hei! Vi nærmer oss våren, men det er fremdeles veldig mørkt ute på kveldene. Styret vil derfor minne om at utelysene alltid SKAL være påslått når det er mørkt. De fire utelysene er fordelt slik: De to lampene ved inngangspartiet er koblet til brytere i sikringsskapene i 2. etasje. De to lampene på sidene av huset er koblet til sikringsskapene i 1. etasje. Det er en svart knapp i hvert sikringsskap som må trykkes inn. Det er hver enkelt seksjons ansvar å sørge for at disse lampene er påskrudd og med fungerende pære. Utelys ved garasjene SKAL også være påslått til enhver tid. Det er den enkelte beboers ansvar å skifte lyspærer i utelyslampene. -- Hilsen Styret, Åsmosvingen Boligsameie

31. desember 2019

GODT NYTT ÅR

Styret ønsket alle et godt nytt år.Vi vil samtidig benytte anledningen til å minne om at det ikke er lov å skyte opp fyrverkeri i sameiet

3. november 2019

Sjekk av brannvarslere

Informasjon fra styret angående avtale med Norsk Brannvern I forbindelse med at boligsammenslutningen har en avtale med Norsk Brannvern, vil de komme på befaring hos oss mellom klokken 17:00 og 21:00. Mandag 25. november Dersom man ikke har mulighet til å være hjemme denne kvelden vil de komme tilbake: Onsdag 4. desember mellom kl. 17:00 og 21:00. Norsk Brannvern vil foreta en kartlegging av brannsikkerheten og utføre enkle kontroller. Teste, samt bytte batteri i røykvarslere og utføre enkel kontroll av slukker. Dette er en del av styrets systematiske HMS-arbeid for økt brannsikkerhet for alle beboere. Det er viktig at Norsk Brannvern får kommet innom samtlige boenheter. Ved spørsmål, vennligst kontakt styret. Eventuelt Norsk Brannvern på post@norskbrannvern.no

3. september 2019

Kanalrens ventilasjon

Kanalrens. Bort med uønsket stekelukt og matos Når et ventilasjonsanlegg er nytt fungerer det selvfølgelig optimalt, men etter som årene går legger det seg støv og fett i kanalene som luften skal ventileres gjennom, noe som reduserer luftkvaliteten betydelig. Et anlegg skal renses ca. hvert 5. år, hvis ikke dette blir skikkelig utført påvirkes inneklima i negativ retning og dessuten øker brannfaren betydelig. Søberg Blikk har lang erfaring og bred kompetanse innen kanalrens og jobber alltid etter Byggforsk SINTEFs anbefalinger. Det betyr at du kan stole på at arbeidet vi utfører holder høy kvalitet. Styret har innhentet tilbud på rens av ventilasjonskanaler i vårt sameie. Filterbytte er IKKE inkludert i tilbudet. Tilbud pr boenhet kr 2750.- ink mva. De som er interessert i å benytte tilbudet må sende en e-post til post@asmosvingen med opplysninger om navn, adresse og seksjonsnr. Fristen for påmelding er satt til 1.november 2019 Styret i Åsmosvingen Boligsameie

1. september 2019

Oppfordring trim av hekk

Oppfordring fra styret Vi oppfordrer alle beboere i 1.etg med hekk i ytterkant av tomten til å trimme ned denne i ytterkant og i høyde. Det har den siste tiden vært flere trafikkfarlige situasjoner mellom biler og myke trafikanter. Dette skyldes uoversiktlige kryss hvor hekkene har vokst seg store og tette. Vi håper dere vil hjelpe oss å holde Åsmosvingens internveier trygge for store og små ved å ta en titt på hekken ut mot gangveier og utkjøringer! Med vennlig hilsen Styret i Åsmosvingen

Vi trenger flere hender. Nå er rydding rundt Åsmosvingen godt i gang, men vi trenger flere hender. Har du anledning til å bidra, ta kontakt med Inge Stenvoll på mobil nr 9075 7140 eller møt opp når du ser der er aktivitet.

Riktig god sommer til alle beboere i Åsmosvingen. Vi i styret har etter årsmøtet fortsatt nok og henge fingrene i, og det vi jobber med i tiden fremover er blant annet vedlikeholdsplan til sameiet, litt opprydding i det økonomiske fra foregående år, HMS, informasjonsbrosjyre til nyinnflyttede etc. Dette for å gi dere ett lite innblikk i at selvom vi ikke er så aktive på Facebook etc, så jobbes det iherdig i kulissene for at dette sameiet skal fremstå og fungere på best mulig måte for oss som bor her. Vil også for ordens skyld nevne hvem vi i styret er etter årsmøtet: Styreleder: Lillian Østergaard Styremedlem: Andreas Fredly Styremedlem: Monica Jakobsen Styremedlem: Inge Stenvoll Styremedlem: Maren Hamre Vara: Aina O. Bergheim Vara: Kjerstin Onarheim Vi setter fortsatt pris på tilbakemeldinger, forslag og feedback fra dere som bor her, så fortsett med det. Så med det gjenstår det å ønske dere alle en god sommmer, så håper vi godværet kommer snart! Mvh Styret

17. juni 2019

Nytt styre 2019

Styreleder: Lillian Østergaard Styremedlem: Andreas Fredly Styremedlem: Monica Jakobsen Styremedlem: Inge Stenvoll Styremedlem: Maren Hamre Vara: Aina O. Bergheim Vara: Kjerstin Onarheim

13. juni 2019

Tilgang til dokumenter

Hjemmesiden er nå lukket og kun åpen for beboere. Har du ikke mottatt info innlogging send e-post til post@asmosvingen.no Navn og adresse samt e-postadresse

3. juni 2019

Husk årsmøte i kveld

Ikke glem årsmøte i kveld klokken 19:00, i læringsverkstedet barnehage bak Åsmosvingen. Dokumenter som behandles på møtet finner du på hjemmesiden under «dokumenter» Vel møtt!

Riktig god mandag! Det nærmer seg tid for årsmøte og vi i styret ønsker derfor at de som har saker de ønsker skal bli behandlet/tatt opp sender det inn til oss senest fredag førstkommende. Våres e-post er post@asmosvingen.no Vi trenger også til info flere representanter i styret, som det vil bli avstemning om på årsmøtet. Ønsker du å stille som styremedlem eller vara? Send oss en Mail! Dato for årsmøte blir 3. Juni og innkalling kommer i postkassene i løpet av helgen. Mvh Styret

17. mai 2019

Riktig god 17. Mai

Gratulerer med dagen alle sammen! Kos dere med kaker, boller og brus. Mvh Styret

30. april 2019

Endelig dugnad

I og med at våren er i full anmarsj og all snø nå er smeltet, passer det fint med en dugnad for å renske litt opp i fellesområder, grøfter og egne hager. Det blir derfor dugnad Mandag 6. Mai klokken 18:00-20:00 Vi bestiller inn en container hvor vi kan kvitte oss med overflødig grus, kvister og annet organisk materiale, samt kjøper vi inn litt brus og det blir grilling av pølser underveis. Oppmøtested og base blir på samme plass som i fjor, utenfor nummer 24. Så ta med dere raker, river, spader og ikke minst et skikkelig godt humør, så sees vi på vårdugnaden i Åsmosvingen Boligsameie. Mvh Styret, Åsmosvingen Boligsameie

17. april 2019

Prisøkning Get

Melding fra Get: *** Prisen på deres kollektive tv og bredbånds-avtale er med virkning fra 01.01.2019 endret i henhold til den prosentvise endringen i konsumprisindeksen tilsvarende 3,11%. Ny pris fra 1.01.2019 utgjør kr 411,50

Hei. Det er på sin plass og ønske alle sammen en riktig god påske! Vi i styret arbeider fortsatt mot det kommende årsmøtet og ligger i rute. I tillegg vil vi passe på å nevne at det blir dugnad, nærmere bestemt Mandag 6. Mai klokken 17:00 - 19:30. Mer informasjon kommer i postkasse, men kan fortelle at det blir en normal vårrengjøring hvor vi bestiller en container til løv, grus kvist og annet organisk avfall som vi samler opp. Mer info kommer. Så igjen, en riktig god påske til dere fra alle oss i styret! :)

16. mars 2019

Nytt fra styret

Hei alle sammen. Vi i det nye styret er godt i gang med våres oppgaver og har mye å gjøre den kommende tiden. Vi i det nye styret er følgende: Knut Holen (Styreleder), Thomas Engberg (Økonomi), Lillian Østergaard (Økonomi), Andreas Fredly (Sekretær), Aina Olafsen Bergheim og Monica Helen Jacobsen (Vara). Det jobbes med løse tråder og tidligere diskuterte saker frem mot det kommende Årsmøtet for 2019, hvor styret foreløpig har følgende forslag: ”Alt av installasjoner som er satt opp på eksklusivt uteareal og som ikke bryter med Plan og bygningsloven, Seksjonsloven (Jf §25, Seksjonseierens rett til å bruke bruksenheten og fellesarealer) eller kommunens retningslinjer, skal få stå slik det er per dags dato. Nye vedtekter/ordensregler/retningslinjer gjelder fra 24. Okt 2018.” ”Styret har merket seg at vedtektene i paragraf 4 er endret etter vedtak av justerte vedtekter i ekstraordinært årsmøte den 24. Okt 2018. Vi vil komme tilbake til boligsameiets vedtekter på ordinært årsmøte 2019” Vi ser frem til fortsettelsen, og takker for tilliten. Med vennlig hilsen Styret.

Hei, Beklager men det har sjedd en feil når vi booket lokale. Ny lokale til det ekstraordinære årsmøtet ikveld: Gymsalen i Ekornrud barnehage: Læringsverkstedet, rett ved siden av Åsmosvingen. Vi informerer her på hjemmesiden, på facebook, gjennom mail til de som registrert den til oss. Vi kommer og til å stå ved Gystad velhus for å vise til Barnhagen istedenfor. Igjen, beklager.

11. februar 2019

Ekstraordinært Årsmøte

Hei, alle sammen. Det ble lagt oppdatert innkallelse i postkassene i går 10.02.2019, om noen ikke skulle ha fått den oppdatere innkallelsen kan den hentes hos svein i nr 9. mvh Styret

3. februar 2019

Fare for snøras

Hei, Kjempefint vær med sol og litt varme! Men snøen på takene begynner å henge ned så vi må gjøre noe før noen skader seg. Vi har en stige som når såpass høyt opp til at man kan få bort snøen på taket over inngangspartiene. Alle kan låne den og prøve å få bort snøen. Stigen står utenfor nr 24, lån gjerne stigen, og legg den tilbake når du/dere er ferdige. Hvis dere ser at det finnes andre farlige plasser vi ikke når med denne stigen, må vi se på andre alternative løsninger. Gi oss beskjed. Ta hand om dere, og hverandre.

Styret har fått krav om nytt ekstraordinært årsmøte og har satt av datoen den 13 februar. 18:00 på gystad velhus Inkalling med saksliste sendes ut senest fredag den 8 februar. kontakt: post@asmosvingen.no

7. januar 2019

tømming av søppel

Søppel blir tømt i løpet av uka, tilbakemelding fra Renovasjons firma. Forsinkelser denne uken: Det er tømming av brønner i partallsuker i Ullensaker kommune i 2019. Denne uken er de forsinket pga. sykdom. Det vil bli tømt papir fra og med i morgen (tirsdag 8. jan) og dette vil bli ferdigstilt onsdag. Tømming av rest påbegynnes onsdag 9. januar og ferdigstilles fredag.

26. november 2018

Brev fra styret 25 november

Hei, Nå er det ikke lenge til jul og vi håper at dere får en flott desember med masse julestemning. Vi har skrevet et brev til dere med en kort oppsummering av arbeidet vårt. Gi oss gjerne litt feedback. Ha det bra, Styret

14. november 2018

Spørsmål og svar til styret

Hei kjære beboere, Styret har fått en del spørsmål i det siste som vi nå har svart på og samlet i et dokument for dere. Det er mye ”advokatmat” i teksten og det er ganske kjedelig tekst å lese. Men dokumentet besvarer spørsmålene på en måte vi håper ikke blir missforstått. Dette er en "kortversjon". Hvis du har andre spørsmål kan du sende det til post@asmosvingen.no Mvh, styret

7. november 2018

Brannvernskontroll

Hei Det er igjen tid for den årlige Brannvernkontrollen. I forbindelse med at boligsammenslutningen har en avtale med Norsk Brannvern, vil de komme på befaring hos oss mellom klokken 17:00 og 21:00. Åsmosvingen 1-3-5-7-9-11-13 Onsdag 14. novemer Åsmosvingen 22-24-26-28-30-32-34 Torsdag 15. november Har du ikke mulighet til å være hjemme, vil det også være en oppsamlingsdag Mandag 19. november. Mer info finnes i dokumentet mvh

Hei, Nå er nye vedtekter, husordensrelger og retningslinjer lastet opp her på hjemmesiden. Referat fra møtet kommer senere. I mange år har beboere i sameiet byggd, installert og gennomført tilltak som i utgangspunktet kreves en godkjennelse av på årsmötet. I noen tilfeller har styremedlemmer godkjent tiltak som de ikke hadde lov til i henhold til de forskjellige lovene alle seksjonseiere må forholde seg i tillegg til vedtekter. Dette betyr at majoriteten av tiltaken her i sameiet er ulovlig. Det vi ønsker nå er å få godkjent det vi kan godkjenne og korrigere det vi er nødt til for å gjøre om på dette. Vi har full forståelse for at mange er bekymret over hva som kommer at skje nå. Og vi vet at mange har kjøpt sin leilighet "i god tro". Men man kan ikke selge noe som man i utganspunket ikke har lov til å selge. Et eksempel på dette: Hvis du kjøper en bolig med garasje så regner du med at alt er på stell. Du kjøper "i god tro". Men så får du pålegg om riving fra kommun fordi tidligere eier aldri søkte om å få bygge garasjen. Da kan du ikke si til kommun at du har kjøpt "i god tro" og forvente at du får beholde det. Siden styret ikke har hatt styremøte etter årsmøtet enda så har vi ikke laget en utførlig plan på hvordan vi kommer til å gå frem nå. Men styret, i konsultasjon med advokat har diskutert følgende: 1. Alle beboere sender inn søknadsskjema til styret for det som allerede har gjennomførts av tiltak (advokat har fått oppdraget å lage skjemaet som vil lastes opp når det er ferdig). NB! Planlegger du tiltak må du søke FØR du begynner. Uten søknad FØR igansettelse vil tiltaket kreves revet, uten unntak. 2. De som tidligere har fått skriftlig godkjennelse av styre (tidligere og nåvarende) og/eller naboer sender disse inn sammen med søknad. 3. Alt som er innanfor vedtekter, relger og de ulike lovene vi som seksjonseiere må forholde oss til vil godkjennes systematisk og dokumeteres sånn at det i fremtiden ikke oppstår noen tvil. 3. Alt som bryter mot lovverk kommer enten pålegges revet eller justert. 4. Der styret er i tvil innhentes bistand. 5. Hvis noen mener at styret har tatt en feil besluttning kan beboer ta opp saken for avstemming på årsmötet. Men kun hvis det ikke er i strid mot de lover vi seksjonseiere må forholde oss til, siden hverken styret eller årsmøtet har beslutningsmandat i slike saker. Styret har kun fått inn noen få søknader tidligere. Majoriteten av tilltak i sameiet har ikke godkjents av årsmötet, som det alltid har vært krav på i henhold til tidligere og nåvarende vedtekter. Det vil si at styret mange ganger ikke har hatt lov til å godkjenne tilltak heller. Dette er selfølgelig svært uheldig og frustrerendes. Men gjennom disse tiltak vil dette forhåpentligvis ikke skje igjen i fermtiden. Styret vil nå kalles inn til møte for å så lage en plan for videre arbeid i sameiet. Denne vil kommuniseres ut til alle beboere. Vi ber dere om å gi oss litt ro nå, slik at vi kan få lov til til å jobbe systematisk og ryddigt. Dere kan stille spørsmål og sende inn henvendelser til styremailen post@asmosvingen.no, men det kan ta litt tid før dere får et utførligt svar, da vi forventer høy belasting nå. Med vennligst hilsen, Styret

Hei, Nå når forslagene til det ekstraordinære årsmøtet 24 oktober 2018 ble vedtatt, vil styret begynne en prosess for å først få oversikt over alle bygg og installasjoner i sameiet.

 Som vi informerte om på møtet vil et søknadsskjema bli lastet opp på hjemmesiden, som må brukes ved alle søknader om bygg og/eller installasjoner. Alle beboere som allerede har byggd eller installert noe må sende inn søknad for dette, inkludert de som har godkjenning fra styret fra før. De som har skriftligt godkjennende fra styret (tidligere OG nåvarende) må sende dette inn sammen med søknaden. Det vil da legges stor vekt til i godkjenningsprosessen. Vi kommer til å informere mer om veien fremover først etter neste styremøte. Alle henvendelser og spørsmål sendes til post@asmosvingen.no. Vi håper dere forstår at det kan ta litt tid før dere får svar, da det kan bli mange henvendelser nå. Med vennligst hilsen, Styret.

Det var godt oppmøte på det ekstraordinære årsmøtet der vi stemte over forslag på endring av vedtekter, retningslinjer for estetisk utforming av tiltak og husordensregler. 36 seksjonseiere møtte opp (inkludert fullmakter), varav 32 seksjonseire avla sine stemmer. Resultatet ble som følger: 1. Vedtektene i sin helhet ble vedtatt. 2. Retningslinjer for estetisk utforming av tiltak i sin helhet ble vedtatt. 3. Husordensregler i sin helhet ble vedtatt. Vedlagt finner dere resultat per punkt. Takk for et fint møte! (Stemmeskjemaene finner dere blant dokumentene her på hjemmesiden.)

"Den øverste myndighet i sameiet utøves av sameiemøtet", som nå kalles årsmøtet. Da har alle sameiere mulighet til å påvirke. I henhold til lov og vedtekter har alle sameiere mulighet til å sende inn egne forslag som vi skal stemme over. F.eks. andre formuleringer på pragrafer i vedtektene, retningslinjer eller nye punkter i husordensregler. Vi stemmer kun over det som blir sendt inn på forhånd. Hvis dere føler at det er for kort frist nå, så kan vi ta det opp på neste årsmøte. Dere vil få forklart hvorfor vi har valgt å oppdatere vedtekter og hvorfor vi har valgt å ta inn juridisk bistand til dette. Dere vil få alle paragrafer og punkter forklart utførlig sånn at dere er klare over hva dere stemmer over. Spørsmål og eventuelle forslag sendes til post@asmosvingen.no Vi håper at så mange som mulig møter opp.

Styret innkaller til ekstraordinært årsmøte den 24. oktober 2018 kl. 18:00. 
Plass: Olaløkka Grendehus Kjellerstua. Adresse: Vilbergvegen 54, 2067 Jessheim. Vi vil ta opp og stemme over forslag om: 1. Endringer av vedtekter 2. Retningslinjer for estetisk utforming av tiltak 3. Endringer av husordensregler Fullmaktskjema kan leveres på møtet. Hvis du har spørsmål til sameiets advokat gjeldende forslagene, send en epost til post@asmosvingen.no. Advokat ber beboere om å sende in aller helst senest i morgon ved lunsj sånn at hun får tid å sjekke evt. lover. Alle spørsmål vil bli behandlet. Vel møtt, Styret

10. juni 2018

GET

Den nye avtalen med Get er nå på plass. Alle beboerne vil motta brev fra vår Leveranseavdeling ca. 7-10 dager før leveransen og aktiveringen av den nye avtalen.

Da hastighetene vi lagde avtale på hadde blitt for gamle , blir dette de nye vilkårene for de som ønsker å kjøpe seg opp.

5. mai 2018

Minner om

- Styret minner alle beboere om bestemmelsen rundt endringer av uteområdet; alt av bygg/ endringer må meldes styret før igangsettelse. Vi viser til vedtekten: §2 - «Uten skriftlig samtykke fra styret har en sameier ikke rett til å endre utvendige fasader, foreta bygningsmessige forandringer eller installasjoner, herunder endring av farger.» Dersom dere har ønsker om å gjøre endringer ute må dere først sende ett skriftlig forslag til styret, slik at det er en kontroll på hva som gjøres på området. Dersom dette ikke blir gjort kan styret kreve at installasjoner/bygg blir fjernet.

- Vi har i dag fått asfaltert oppkjørselen ved Åsmosvingen 30, håper dette nå blir bra! - Vi har også sørget for å få byttet den ene søppelsekken i brønnen, da den var utslitt - mer info om søppelhåndtering vil bli gitt på årsmøtet. - Vi har satt opp dato for dugnad - 07/05 - hold av kvelden for litt felles opprydning og sosialt samvær. Mer info om hva som skal gjøres blir gitt på årsmøtet. Årsmøtet er onsdag 02/05 på Gystad Vel kl. 19.00-20.30 - Vel møtt!

Innkallelse er sendt pr. post og vedlegg til denne finner dere her på hjemmesiden vår. Vi håper å se representanter fra alle seksjoner på møtet!

3. februar 2018

Istapper

Det observeres istapper fra enkelte garasjer. Man må ikke ha på varme hvis ikke garasjen er fullt isolert både i tak og vegger. Dette vil skade takrenner og kunne føre til at taket blir ødelagt.

4. desember 2017

Nye Krav til Brannvern

Det ble i 2016 nye krav til Brannvern i sameier og borettslag. Det stilles da strengere krav til varslingsutstyr og slukke utstyr. For å imøtekomme disse kravene har sameiet inngått avtalte med norsk brannvern. Norsk brannvern skal gå befaring til hver enkel seksjon for og kontrollere om seksjonene imøtekommer kravene.

7. september 2017

Hekker og grøfter.

Hei Styret minner om at seksjonseire som har eksklusivt ute areal på sameiets tomt har vedlikeholdsplikt, sørg for at hekker ikke vokser for høye og se til at grøfta på utsiden mot vei/sti også vedlikeholdes. de seksjonene som er i tilknytting til oversikts speilene sørger for at disse ikke skjules av for høye hekker.

16. august 2017

Søppelsortering

Det har blitt kastet store svarte søppelsekker i restavfallet, dette er ikke tillat. søppeltømmer har tatt bilde av dette, dette kan medførte ekstrakostnader for vårt Sameie. til info I restavfallet benyttes poser i butikk handelpose størrelse (kiwiposer må vrenges, da den er grønn) vi har mat sortering,plast, og papp og glass container. poser for plast og mat avfall ligger i kasse ved postkassene uten for 24 vennligst respekter sorteringen som vi har da dette kan og vil medføre ekstra kostnader for den beboer som kaster feil.

22. mai 2017

Gatelys

Gatelys, er under feil søk da det er sannsynlig en jordfeil som må finnes og rettes.

10. mai 2017

Brannstiger

styret har mottatt tilbud fra Akershus montasjeservice AS om montering av brannstiger. de har noen forskjellige tilbud men dette tilbud er mest aktuelt for oss. bekostes av hver enkelt beboer/seksjon. prisen er ink montasje. 3. Ved innkjøp i sameiet - Minimum 10 stiger Pris: 2700,- ink mva (pr stk!) er du interessert send adresse og kontakt info til styret.

referat kommer

Det avholdes årsmøte i sameiet på Gystad Velhus den 20.04.17 kl 19.00 Innkalling med saksliste ligger tilgjenglig under fanen dokumenter. Vel møtt

15. mars 2017

Styremøte 20.03.2017

Det avholdes styremøte mandag 20 mars. Dato for årsmøtet vil bli satt etter dette.

19. februar 2017

Gatelys

Det er bestilt service på gatelysene våre. Vi prøver å holde de på så lenge som mulig, men det kan oppleves at det er mørkt i perioder.

5. desember 2016

NY MAIL !!

Styret har i forbindelse med etablering av nettside valgt å etablere ny mail adresse. post@asmosvingen.no

5. desember 2016

Julegrantenning

Det ble den 4. desember avholdt julegrantenning i veien med varm drikke og grilling på bålpanne. Vi ønsker å takke alle fremmøte.

14. november 2016

Styremøte 16.11.2016

Det ble avholdt styremøte den 16.11.2016