Alle nyheter


Styret har lagt til rette for at gressklipping kan gjøres på dugnad.

 

Det har vært stor velvilje blant beboere for å stille opp på denne dugnaden, noe vi setter stor pris på, da dette vil spare sameiet for ca. kr. 30 000,- 

Disse pengene skal vi bruke til å utvikle bomiljøet i sameiet. 

Vi er opptatt av at kvaliteten på gressklipping skal være slik beboerne forventer.

Det vil bli en felles gjennomgang med dugnadsgjengen om rutiner for når, hvor og hvordan det skal klippes. 

Som utgangspunkt er det følgende som gjelder: 

-        Klipping en gang pr. uke.

-        Helst unngå å klippe når gresset er bløtt

-        Kantklipper benyttes der gressklipper ikke kommer til

-        Ta opp og rydde vekk gress som evt. blir liggende igjen på asfalten

-        Ta hensyn til helligdagsfreden og husordensreglene

 

Dersom beboere har innspill eller kommentarer er vi veldig takknemlig hvis dette blir kommunisert direkte til styret, helst på e-post: post@asmosvingen.no, eller ved personlig kontakt (evt. telefon) til en av oss i styret.  

Pr. i dag vil det for sesongen 2024 være 7 beboere som har sagt seg velvillig til å være med på dette prosjektet. Tusen takk for det. Det er fortsatt plass til flere.

 

Med vennlig hilsen

Styret 

 


Åsmosvingen er ryddet

Dugnaden ble gjennomført som planlagt med stort pågangsmot fra de ca. 20 som stilte opp. Oppsatt tid passer selvfølgelig ikke for alle, derfor var det noen som hadde tatt en sjau på eget initiativ tidligere. Tusen takk til alle som har vært involvert. Vi setter veldig pris på om alle hjelper til med å holde det ryddig i området utover sommeren. 

Det ble funnet en ring som passer på en liten finger. Dersom du vet om noen som savner den så ta kontakt med en av oss i styret. 

Også husk at det å bo i en blokk eller tett på andre betyr at det er fint å ta hensyn til ryddighet, støynivå og kanskje gi en hjelpende hånd hvis det er behov. Det er i planen å arrangere en sommerfest i løpet av juni. Info kommer.   

Mvh Styret


Da er det lys på julegrana vår. Det var veldig hyggelig at noen av dere kom og ble med på det. 

Håper at enda flere kan ta seg tid til å være med neste gang. 

Vi fikk også besøk av nissen og alle fikk pakker. Ønsker dere en god førjulstid. 

Hilsen Styret

3. desember 2023

Julegrantenning 9. desember

Hei, det er snart jul og julegrana vår på fellesområdet skal få lys. 

9. des. kl. 16 er det fint om mange kan samles for en hyggelig stund. 

Se vedlegg, som også er hengt opp ved postkassene. 

Hilsen styret

27. november 2023

Pappsøppel i posekasse

Håper virkelig at dette er en sak som er basert på uvitenhet. 

De to putekassene som er plassert ved postkassene er IKKE SØPPELKASSER. 

Vedlagte bilder viser pent brettet pappsøppel etter et PAX skap fra IKEA. 

Dette skulle vært i søppelbeholderen for PAPP og PAPIR. Hvis den er full så må vi faktisk ta vare på vår egen pappsøppel til det blir plass. Hvis vi hjelper hverandre med det så slipper noen av oss å rydde etter andre. 

TAKK fra styret

27. november 2023

Telenor ferdig installert

Hei alle sammen. Telenor skal være ferdig med installasjon av Bredbånd og TV. 
Vi har fått følgende melding fra Telenor: 
Alle er koblet opp på vårt Komplett 500 produkt, dette gjør vi grunnet tekniske årsaker. 
Når alle er koblet opp og alt virker som det skal så flyttes alle over til Frihet L 320 poeng som avtalt. 
Regner med at dette skjer innen 6. desember. Se vedlegg for detaljert informasjon.

3. november 2023

Telenor installasjon uke 47

Hei alle sammen. 


Dere har i dag fått en melding fra Telia med forklaring om hvordan dere skal forholde dere til Telia sitt utstyr når avtalen opphører nå om kort tid. 

Netel AS er Telenor sin samarbeidspartner for å installere nye bokser i alle leiligheter. Dette er planlagt utført i uke 47 som starter med mandag 20. nov. Minst en uke i forveien vil Netel henge opp lapper ved hver ytterdør med informasjon om ca. tidspunkt for installasjon. Det er veldig fint hvis dere har mulighet til å tilpasse hverdagen slik at dere er hjemme til dette tidspunktet. Dere vil få kontaktinformasjon til installatør for å gjøre spesielle avtaler hvis det ikke skulle passe. Slik planen ser ut i dag skal Telenor bredbånd og TV være etablert i alle leiligheter i løpet av uke 47, dvs. innen 26. november. 

Vedlagt finner dere informasjon om innhold i den pakka som inngår i Telenor Frihet L 320 poeng. 

For å sikre nødvendig stabilitet og kapasitet på nytt bredbånd, skal Telenor legge ny tilførsel av fiber til fordelingsskapet rett utenfor vår tomtegrense. Dette betyr at det blir gravearbeider på gangstiene mellom oss og barnehagen og mellom oss og Lysås Nord. Gravearbeidene vil starte i ettermiddag eller i morgen (torsdag), og vare i 2 - 3 dager. På vedlagte kart er det den gule linjen som skal graves. 


Mvh Styret

I løpet av oktober skal det utføres takarbeider på boligtakene til nr. 1, 3, 9 og 24. I den forbindelse settes det opp sikring i form av stillaser rundt to og to bygg. Denne jobben starter allerede denne uken. Vi ber om forståelse for at det blir litt aktivitet i nærheten av disse byggene. 

Arbeidene som skal utføres er væravhengig, så det er ikke mulig å si eksakt hvilke dager disse stillasene er ved disse fire byggene. Målet er å være ferdig med dette innen 25. oktober.

Hilsen Styret

Som tidligere informert har vi inngått avtale med Telenor som ny leverandør av Bredbånd og TV-tjenester. Installasjon vil skje i første halvdel av November. Installatør fra Netel AS kontakter hver enkelt av dere i Sameiet for tidspunkt. I forbindelse med omkobling kan dere oppleve noe nedetid på nettverket, fra et par minutter til maks to timer.

Pakken som leveres har betegnelsen Frihet L. 

Vi ber om tålmodighet, forståelse og fleksibilitet ved omkobling.

Mvh Styret

31. juli 2023

Rørlegger service

I dag har vi hatt besøk av to rørleggere fra Bråthen Rør som har utført service på fordelerskap for vann i 11 boenheter. Dem fortsetter med 11 nye i morgen (tirsdag) og 12 på onsdag. Alle berørte boenheter har fått informasjon om dette via e-post. Tirsdag kveld 1. august blir det satt opp forslag for torsdag og fredag som blir formidlet via e-post til de det gjelder. P.g.a ferieavvikling og jobb er det ca. 10 boenheter som ikke er tilgjengelig innenfor rørleggernes arbeidstid denne uken. Derfor blir det en ny plan for disse senere i august. 

Styret takker alle beboere for forståelse og fleksibilitet i denne prosessen.  



30. juni 2023

Grill og dårlig vær

Værgudene er dessverre ikke på vår side. 

Basert på værmelding som sier lyn og torden og noe nedbør så har vi besluttet at det ikke er fornuftig å samles rundt en grill i dag. 

I og med at det er ferietid for mange så utsetter vi dette til en fin kveld i august/september. 

Nærmere beskjed kommer. 

Hilsen styret

Det er noen av oss som møtes på fellesområdet fredag 30. juni kl. 18.

Det er veldig hyggelig hvis du også kommer slik at vi som bor i Åsmosvingen kan bli bedre kjent med hverandre.

Vi ordner med grill – du tar med deg det du skal spise og drikke.

Håper vi ses.

Mvh Styret


19. juni 2023

Trafikkspeil

Da er det montert nytt trafikkspeil i krysset ved nr. 13 og 34. Kjør forsiktig - det er mange barn som ferdes i gata vår. La dem fortsette med det på en trygg måte.

Det er med stor glede vi kan informere om at vi nå omgås 'skinnende rene vinduer' i alle inngangspartier i Åsmosvingen. 

Det ble en litt dårlig start på tirsdag med altfor dårlig resultat, men Maid4you tok tak i problemet og sørget for et bra sluttresultat. 

Da ser vi fremover og følgende skal gjennomføres i løpet av sommeren/tidlig høst:

- Nytt speil i krysset ved nr. 13 og 34

- Reparere asfaltskade ved nr. 30

- 2 nye kasser for oppbevaring av plastposer ved søppelbrønnene

- Steinlegging av de to små øyene utenfor nr. 1 og nr. 5

- Reparere gesimskasser på garasjene til nr. 13 og 24 (tidlig høst) - tilsvarende det som ble gjort til nr. 5


Med vennlig hilsen styret

30. mai 2023

Vindusvask

13. mai informerte vi om at det blir vask av de store vinduene i inngangspartiet i alle bolighusene. 

Avtalen var at dette skulle skje i uke 22 (denne uken), men det blir tirsdag og evt. onsdag neste uke (uke 23). 

Vi må sikre oss at alle ytterdørene kan åpnes når vaskefirmaet Maid4you er her. Dere blir kontaktet en av de første dagene for å avtale nærmere. Avtalen er at dem i tillegg til vask, også skal skrape vekk evt. malingsdråper, vaske vinduskarm innvendig og markere vinduer som er punkterte. 

Med vennlig hilsen Styret

Da har beboer i nr. 28 sørget for flytting av hekk. Dette ble lagt frem som et ønske fra beboere som har garasje mellom nr. 26 og 28. Takk skal du ha for at du bidrar til økt trafikksikkerhet.

17. mai 2023

Gratulerer med dagen

Det ser ut til å bli en fantastisk dag. Spis pølser og is, drikk brus og kaffe, og ta vare på hverandre.

Det er ved flere anledninger meldt inn bekymring for begrenset sikt i veikryss pga. hekker. Dere ser her et utklipp fra regelverket til Statens Vegvesen. Med dette som bakgrunn har vi sjekket distanser i krysset ved nr. 13 og 34, og i krysset Lysåssvingen – Ekornrudvegen. Tabellen viser kun hastigheter ned til 30 km/t, noe som selvfølgelig er altfor fort inne på vårt område! 

Begge disse kryssene er godt innenfor regelverket, så det er ikke grunnlag for å kreve at det gjøres noen tiltak.

I tillegg er det gjort avtale med beboere i nr. 28 om å ta vekk noe av hekken utenfor deres garasje, ref. informasjon som kom frem på beboermøtet. Det vil bli gjort i nær fremtid etter nærmere avtale med beboerne som er berørte. 

Alle sjåfører oppfordres til meget hensynsfull kjøring. Takk!



Det er nå bestilt innvendig og utvendig vask av de store vinduene i inngangspartiet på alle 14 boenhetene.


Maid4you er firmaet som skal utføre dette en dag i løpet av uke 22. Nærmere beskjed kommer da vi må planlegge og sikre oss at det er tilgang til alle boenhetene.

Hilsen Styret

13. mai 2023

NYTT STYRE:

Takk for sist til dere som var på årsmøtet og etterfølgende beboermøte.


Det er til stor hjelp i styrearbeidet at dere sier fra om ting dere ønsker at vi skal jobbe med.


Til dere som ikke var der så vil det nå fremover komme en del informasjon, på hjemmesiden i første omgang.


Vi i det nye styret takker for tilliten, og gleder oss til å ta fatt på de mange oppgavene som ligger foran oss.


Det er viktig at dere sender oss en epost til post@asmosvingen.no dersom det er noe dere mener vi bør vite om.

Tusen takk for innsatsen på dagens dugnad! Vi fikk plukket søppel på hele feltet, raket bort enorme mengder med grus fra grøntområdene (med unntak av der hvor det fremdeles er for vått/snø), fordelt flis på gangstien, og pakket ut benkene. 


Vel møtt til årsmøte i sameiet i morgen kveld, 4.mai kl 18:00 i gymsalen i barnehagen! Det blir beboermøte etter årsmøtet.

19. april 2023

Dugnad onsdag 3. mai

Velkommen til årets dugnad i Åsmosvingen!

Når: Onsdag 3. mai klokka 17:00

Hvor: Oppmøte på fellesområdet ved benkene

Vi forventer at så mange som mulig av beboerne deltar. Utleiere oppfordres til å be leietakere om å stille opp.

I år skal vi utføre følgende oppgaver:

- Plukke søppel på alle fellesområder (det blir utdelt gjennomsiktige poser til restavfall)

- Pakke ut benkene og plassere disse ut på fellesområdet

- Rake grus fra alle gressflekker

- Feie bort resterende grus på asfalten

- Fordele grus utover gangstien

Ta gjerne med ei rive dersom du har det. Det blir servering av brus, kaffe og kake til alle som deltar!


Vennlig hilsen

Styret

Det er vår i lufta. I den forbindelse kommer Trond Jørgen Finskud som vanlig med sin traktor og børster opp strøsand som er brukt i vinter. Det anbefales STERKT at alle koster frem grusen slik at den blir tilgjengelig for traktor. Finskud kommer torsdag 20. april etter kl. 10:00. Det anbefales også at biler flyttes slik at området utenfor inngangspartier,  verandaer og garasjer blir tilgjengelig for traktoren. Husk at det også kan bli noe støvete, avhengig av været selvfølgelig. 


Hilsen styret

Vår driftige nabo, Åge Hedlund, har tilbudt seg å kjøre søppel for beboerne her inne på feltet! Han har satt ut to tilhengere, en utenfor redskapsboden ved nummer 1, og en mellom garasjene ved nummer 30/32. 


Hvis du ønsker å benytte deg av tilbudet, gjelder følgende regler: 

- Alt avfall som pakkes i sekker MÅ legges i gjennomsiktige poser. 

- Det vippses 50kr til Åge på tlf 92011414


Vi takker Åge for initiativet, og håper at folk velger å heller takke ja til dette enn å kaste feilaktig avfall i restavfallet. 

10. mars 2023

Gatelys i orden

Da har Ola fra Gardermoen Elektro vært her. I styreskapet til gatelyset var det en kontaktor med kondens og is. 

Denne er byttet og det er satt på et 20W varmeelement som forhåpentligvis skal forhindre dette fremover. 

 Astro-uret (klokka) som styrer kontaktoren var i orden. Til info så sørger denne 'klokka' for at gatelyset slår seg på og av i forhold til soloppgang og solnedgang. Astro-uret er også programmert til å ta hensyn til sommer- og vintertid.  

9. mars 2023

Gatelys info

Gardermoen Elektro har bekreftet at de kommer i dag eller i morgen (9 el. 10. mars) for å feilsøke på gatelyset. La oss håpe at dem finner feilen, og at dette blir i orden. 


Mvh Styret

8. mars 2023

Gatelys

Det er mørkt i gata vår. I den siste tiden har gatelyset vært ustabilt. Lys utover dagen og mørkt på kvelden. Torsdag morgen (9. mars) tar vi kontakt med Gardermoen Elektro for å få orden på dette. 


Mvh styret

I dag har vi fått på plass en splitter ny gressklipper til sameiet, og den er klar for å vedlikeholde grøntarealene våre straks vinteren slipper skikkelig taket. Det eneste den mangler er noen som kan holde i håndtaket og føre den trygt over plener og langs grøftekanter. 


Har du lyst til å være med i dugnadsgruppa på sommervedlikeholdet? Send mail til post@asmosvingen.no 

13. februar 2023

Dato for årsmøte 2023

Årsmøtet for 2023 legges til datoen torsdag 4. mai klokken 18:00. Møtet avholdes i gymsalen i barnehagen, Læringsverkstedet Ekornrud. 


Saker til årsmøtet må meldes til styret per e-post (post@asmosvingen.no) innen onsdag 1. mars. 

Den viktigste kommunikasjonsformen mellom eierne og styret har i flere år vært e-post. Informasjon fra styret gis i hovedsak som e-post og på sameiets hjemmeside. Elektronisk kommunikasjon er dermed ikke noe nytt i sameiet, men styret ønsker å presisere at den viktigste informasjonskanalen og hovedkanalen for utsendelser er elektronisk kommunikasjon.

Varsel og innkalling til årsmøtet vil bli sendt elektronisk gjennom BORIs systemer.

Som følge av systembytte hos BORI er alle gamle reservasjoner nullstilt. Styret presiserer at sameiet ikke sender reklame til eierne, kun relevant informasjon. Ønsker du likevel å reservere deg kan du ta kontakt med styret. Vi gjør imidlertid oppmerksom på at en reservasjon medfører at du vil gå glipp av løpende informasjon fra styret. Du vil heller ikke motta SMS når styret har behov for å gi hastebeskjed om vannutkobling, feil på kabel-TV eller lignende.


Med vennlig hilsen

Styret

Vi minner om at alle sameiere har ansvar for egne lyspærer på både garasje og husvegger. Det registreres at det er mange pærer som har gått, og vi ber derfor alle sameiere om å sørge for at lyspærene på balkonger, inngangsparti og garasjer faktisk lyser - og bytter disse dersom de ikke gjør det. 

9. januar 2023

Nyttårshilsen

Godt nytt år, alle sameiere!


Nå er det gruelig glatt, men Finskud står på for å gruse området vårt. Det er også strødd rundt postkasser og søppeldunker, samt foran de glatteste inngangspartiene. I fellesboden er det satt inn en god del strøsand. Der kan man fylle i ei bøtte, og strø der man måtte ha behov. 

Året 2023 byr på utskiftninger i styresammensetningen. Flere av styremedlemmene stiller ikke til gjenvalg, da de flytter fra sameiet. Alle sitter allikevel frem til årsmøtet. Vi håper at flere beboere kan tenke seg å bidra i styrearbeidet, og utvikle sameiet videre i den positive retningen vi nå har.


Med vennlig hilsen

Styret

Nå er desember her, og mange går inn i denne måneden med tente stearinlys og adventsstaker. 


Styret minner om at det er beboers eget ansvar å kontrollere at røykvarslere og brannslukningsapparat er i korrekt stand med fungerende batteri, og innenfor utløpsdato. 


Beboere er også ansvarlige for å bytte ut brannslukningsapparater som har gått ut på dato. 

9. november 2022

Telia varsler prisøkning

Telia varsler en prisøkning i 2023 på 46 kroner i måneden.

29. september 2022

Skjeggkre/ sølvkre

Skjeggkre og sølvkre er en gjentagende utfordring som meldes inn til styret. Styret er kjent med dette, og dette er en utfordring på hele Ekornrud, ikke bare i vårt eget sameie. 

Fremtind (vårt bygningsforsikringsselskap) anser ikke skjeggkre/sølvkre som skadedyr, og bekjempelse av dette er ikke noe som omfattes av forsikringsavtalen. 

Vi anbefaler alle som oppdager skjeggkre/sølvkre til å sette opp limfeller både i leiligheten og i gangen. 

Gode tips kan leses på: https://www.jernia.no/inspirasjon/bli-kvitt-skjeggkre/

De fleste byggevareforhandlere selger limfeller. 

Søppeldunkene har fått en real makeover, med både maling og nye skilt! Tusen takk til Åge, Arild, Eldar og Jan Rune for vask, maling og montering! :)


De nye skiltene kan være litt forvirrende, men oppsettet er som før: 

  • En dunk til restavfall i poser og matavfall i grønne poser
  • En dunk til papp og papir
  • En dunk til plastemballasje i gjennomsiktige poser

Vi må understreke viktigheten av riktig sortering, for det er dyrt å «bli tatt» for feilsortering i søppeldunkene!

Søppeldunkene våre trenger også to strøk med gråmaling! Hvis noen har lyst til å ta på seg oppgaven er det fritt frem. :)

Vi minner nok en gang om at alle vaske og levere tilbake brukte malekoster! Det er kjøpt inn mer enn nok maling og utstyr, men det er allikevel tomt i boden når folk kommer for å hente. Dette betyr at noen har stående mer maling enn nødvendig i egen seksjon. Det er bortkastede penger å måtte bruke flerfoldige tusen kroner på noe som kan forhindres så enkelt. 

Vi minner også om at spørsmål rundt hvordan man skal male, kan disse stilles til Jan Rune (900 27 940), Inge (907 57 140), Jan Erik (480 70 027) eller Arild i nummer 5. Er du i tvil om hvordan du skal gjøre noe - spør! :)

Det blir stadig tomt for pensler i boden, og vi ber derfor alle som har hentet ut utstyr om å vaske det, legge det i en tett plastpose, og legge det tilbake i boden slik at flere kan få brukt det. 


Det blir også hentet ut flere pensler i morgen formiddag! 

29. juni 2022

Hvor er postkassa mi?

Hiv og hoi! Her stod det postkasser i hytt og pine! Nå har vi sortert alle postkassene stigende i både husnummer og seksjonsnummer. 

Det samme vil også bli gjort på andre siden når den tid kommer. 

Posten kommer til å bli overlykkelige når de ser hvor enkelt det har blitt å finne riktig kasse! :)

I forbindelse med at det er uforsvarlig glatt på vinterstid foran postkassene (de som tilhører nummer 1, 3, 5 osv) har det nå blitt besluttet at disse nå blir flyttet til kortsiden av garasjeveggen de har hengt på.


Postkassene blir hengt opp i samme rekkefølge som de var plassert tidligere forut for malingen.

Nå er vaskemiddel til garasjene på plass, og også maleutstyr. Alt står i sameiets bod borte ved nummer 1, med kode 2052 på hengelåsen. 


Alle MÅ først vaske garasjen sin, og den skal også være skikkelig tørr før den begynner å males på. Derfor bør man avtale med naboen om når man skal utføre vask/maling, slik at man unngår at noen vasker der naboen nettopp har malt. Det er også fullt mulig å inngå avtaler internt med tanke på hvem som maler hvilke flater. Hvis man er i tvil om fremgangsmåte, kan man kontakte Jan Rune (900 27 940), Inge (907 57 140), Jan Erik (480 70 027) eller Arild i nummer 5. De kan også kontaktes dersom du er i tvil om veggene er skikkelig tørre og malingsklare.

Kvaeutslag MÅ skrapes bort før vask, og vaskemiddelet blandes ut 1/10. Dette står det også på kannene med husvask.


Deretter skal det males 2 strøk med grått, og 2 strøk med hvitt på karmer og rundt porten. 


Maling er også innkjøpt, og kommer på plass i boden i løpet av denne uken. 


Fristen for å ha vasket og malt er satt til 31. august!

17. mai 2022

Gratulerer med dagen!

Vi i styret ønsker alle seksjonseiere og beboere en flott nasjonaldag i godværet!

Onsdag 18. mai får vi følge av en representant fra brannvesenet for å gå en HMS- og brannvernrunde rundt husene utendørs og inne i fellesoppgangene. 


Styret har ingen universalnøkkel, så vi ber derfor at dere som er hjemme åpner opp utgangsdøren dersom Jan Rune ringer på hos dere. 


Runden starter klokken 9 fra Åsmosvingen 13. 

Nå er malerne tilbake i Åsmosvingen på svært kort varsel, og starter opp denne uken med flekking på bordene som ble skiftet ut i fjor, og maling av gjenstående bygningsmasse. De starter på vasking av nummer 24 på torsdag. Det er derfor svært viktig at alle berørte naboer flytter bilene sine unna, da det er 25 meters sikkerhetsavstand til malingsarbeidet.


Husk at alle spørsmål skal gå via styret, og ikke direkte til malerne. Styrets kontaktperson for det resterende malingsarbeidet er Inge Stenvoll (Send e-post til post@asmosvingen.no).

29. april 2022

Dugnad onsdag 4.mai

Velkommen til årets dugnad i Åsmosvingen!


Når: Onsdag 4. mai klokka 17:00

Hvor: Oppmøte på fellesområdet ved benkene


Vi forventer at så mange som mulig av beboerne deltar. Utleiere oppfordres til å be leietakere om å stille opp. 


I år skal vi utføre følgende oppgaver: 


- Plukke søppel på alle fellesområder (det blir utdelt gjennomsiktige poser til restavfall)

- Pakke ut benkene og plassere disse ut på fellesområdet

- Olje benkene

- Rake grus fra alle gressflekker

- Feie bort resterende grus på asfalten

- Fordele grus utover gangstien


Ta gjerne med ei rive dersom du har det. Det blir servering av brus, kaffe og kake til alle som deltar! 


Ullensaker kommune oppfordrer forøvrig til søppelplukking og rydding i nærområdet. For mer informasjon, se: https://www.ullensaker.kommune.no/aktuelt/varopprydding-i-ullensaker/


Vennlig hilsen 

Styret

28. mars 2022

Oppsamling av strøsand

Våren er i anmarsj og torsdag 31. mars kommer det traktor og koster opp sand og grus som det er blitt strødd med i vinter. Det er lurt om dere da koster frem det som ikke er tilgjengelig for traktoren. Hvis vi hjelper hverandre så er det ikke mye jobb. Dere som av diverse årsaker trenger hjelp, vær så snill å gi oss et hint, så skal vi fikse det. I denne omgangen gjelder det kun asfalterte områder. 

Vi minner om årsmøte i kveld, 28.mars klokken 18:30 på Gystad Velhus! 

18. mars 2022

Innkalling til årsmøte

Vårsola skinner, postbilen har vært her, og i dag har alle seksjonseiere mottatt innkallingen til årsmøtet 28.mars! :)

4. desember 2021

Velkommen til julegløgg!

Søndag 12.desember klokken 17:00 inviterer styret til julegløgg på fellesområdet!


Vi stiller med gløgg, og lys på den nye julegrana. Kanskje kommer også nissen med noe godt til barna inne på feltet…?


Ta på varme klær og gode sko, så sees vi! 😊


Hilsen styret

v/ Maren, Inge, Jan Rune, Jalil, Dag og Unni


13. september 2021

Nye trær på fellesområder

Det har nå blitt plantet hele syv trær inne på feltet vårt! De to «øyene» foran nr 1 og nr 5 har fått tre søyleosper hver, og på plenen ved benkene har det blitt plantet en gran som vil bli pyntet med lys til jul! 


Vi gleder oss allerede til juletrefest med egen julegran - men først er alle invitert på vafler 18. september kl 16!

Lørdag 18. september klokken 16:00 inviterer styret til nabotreff på det store fellesområdet ved de nye benkene!

Vi har fått mange nye naboer inn i sameiet i løpet av det siste året, og ønsker derfor å skape en arena hvor folk kan bli kjent med naboene sine.

Styret stiller med nystekte vafler og syltetøy!


Stikk innom – om det bare er for å si hei, eller for å ta en lengre prat, vil vi gjerne se deg! 😊


Hilsen styret
v/ Maren, Inge, Jan Rune, Jalil, Dag og Unni


De nybygde fellesbenkene er ferdige, og vi inviterer til prøvesitting og innvielse for alle som har lyst fra 19-tiden i morgen, 26. juli! 

Alle benkene er foreløpig plassert på den store fellesplenen mellom nr 1 og nr 13.

Snekkerlaget har bestått av Jan Rune Haga, Jan Inge Mikalsen og Eivind Skjelvik. Tusen takk for innsatsen! 

Nå er årets dugnad unnagjort, og vi kan med glede krysse av på hele lista med oppgaver! Området inne på feltet, og ikke minst områdene rundt oss har fått seg et skikkelig løft! Tusen hjertelig takk til alle som har bidratt med søppelplukking, raking, beskjæring av greiner, graving i grøfter, fjerning av ødelagte benker, og ikke minst bortkjøring av avfall! Det er veldig hyggelig å se at naboer hjelper hverandre med å blant annet klippe høye hekker slik at det veikryssene våre blir tryggere. Det neste på planen er å bygge nye sittebenker med bord som vi alle kan få glede av på fellesområdene. Har du en liten snekker i magen, så send oss en mail på post@asmosvingen.no om at du ønsker å bidra. Hilsen styret v/ Maren, Dag, Jan Rune, Jalil, Inge og Unni Kristin

20. april 2021

Nytt styre

Det nye styret i Åsmosvingen er på plass, og består av følgende personer: Maren Hamre - styreleder Dag Indredavik - styremedlem Inge Stenvoll - styremedlem Jan Rune Haga - styremedlem Jalil Vahedi - styremedlem Unni Kristin Moe - varamedlem Anne-Merete Kværner - varamedlem Styret skal ha første samling kommende uke, og det vil da komme ut informasjon til dere beboere om hva som skal skje i Åsmosvingen fremover!

Vi fortsetter rydding av fellesområdene i Åsmosvingen. I disse Korona-tider kaller vi ikke inn til dugnad, men hvis noen har lyst til å bidra så ønsker vi det velkommen. Vi skal selvfølgelig legge det opp slik at smittevernreglene fra FHI overholdes. I første omgang blir det uttynning bak nr. 28 og 30. Vi har pratet med berørte beboere på begge sider, og skal så godt det lar seg gjøre ta hensyn til alle ønsker. Det blir mest sannsynlig noe fin ved av det som blir tatt ned. Dette blir tilgjengelig for de som ønsker, men kapping må dere da gjøre selv. Vi regner med å starte opp fredag denne uken, så følg med. Ta kontakt med Inge Stenvoll på tlf. 907 57 140 for evt. mer info.

3. september 2019

Kanalrens ventilasjon

Kanalrens. Bort med uønsket stekelukt og matos Når et ventilasjonsanlegg er nytt fungerer det selvfølgelig optimalt, men etter som årene går legger det seg støv og fett i kanalene som luften skal ventileres gjennom, noe som reduserer luftkvaliteten betydelig. Et anlegg skal renses ca. hvert 5. år, hvis ikke dette blir skikkelig utført påvirkes inneklima i negativ retning og dessuten øker brannfaren betydelig. Søberg Blikk har lang erfaring og bred kompetanse innen kanalrens og jobber alltid etter Byggforsk SINTEFs anbefalinger. Det betyr at du kan stole på at arbeidet vi utfører holder høy kvalitet. Styret har innhentet tilbud på rens av ventilasjonskanaler i vårt sameie. Filterbytte er IKKE inkludert i tilbudet. Tilbud pr boenhet kr 2750.- ink mva. De som er interessert i å benytte tilbudet må sende en e-post til post@asmosvingen med opplysninger om navn, adresse og seksjonsnr. Fristen for påmelding er satt til 1.november 2019 Styret i Åsmosvingen Boligsameie

Vi trenger flere hender. Nå er rydding rundt Åsmosvingen godt i gang, men vi trenger flere hender. Har du anledning til å bidra, ta kontakt med Inge Stenvoll på mobil nr 9075 7140 eller møt opp når du ser der er aktivitet.

17. juni 2019

Nytt styre 2019

Styreleder: Lillian Østergaard Styremedlem: Andreas Fredly Styremedlem: Monica Jakobsen Styremedlem: Inge Stenvoll Styremedlem: Maren Hamre Vara: Aina O. Bergheim Vara: Kjerstin Onarheim

16. mars 2019

Nytt fra styret

Hei alle sammen. Vi i det nye styret er godt i gang med våres oppgaver og har mye å gjøre den kommende tiden. Vi i det nye styret er følgende: Knut Holen (Styreleder), Thomas Engberg (Økonomi), Lillian Østergaard (Økonomi), Andreas Fredly (Sekretær), Aina Olafsen Bergheim og Monica Helen Jacobsen (Vara). Det jobbes med løse tråder og tidligere diskuterte saker frem mot det kommende Årsmøtet for 2019, hvor styret foreløpig har følgende forslag: ”Alt av installasjoner som er satt opp på eksklusivt uteareal og som ikke bryter med Plan og bygningsloven, Seksjonsloven (Jf §25, Seksjonseierens rett til å bruke bruksenheten og fellesarealer) eller kommunens retningslinjer, skal få stå slik det er per dags dato. Nye vedtekter/ordensregler/retningslinjer gjelder fra 24. Okt 2018.” ”Styret har merket seg at vedtektene i paragraf 4 er endret etter vedtak av justerte vedtekter i ekstraordinært årsmøte den 24. Okt 2018. Vi vil komme tilbake til boligsameiets vedtekter på ordinært årsmøte 2019” Vi ser frem til fortsettelsen, og takker for tilliten. Med vennlig hilsen Styret.

Hei, Nå er nye vedtekter, husordensrelger og retningslinjer lastet opp her på hjemmesiden. Referat fra møtet kommer senere. I mange år har beboere i sameiet byggd, installert og gennomført tilltak som i utgangspunktet kreves en godkjennelse av på årsmötet. I noen tilfeller har styremedlemmer godkjent tiltak som de ikke hadde lov til i henhold til de forskjellige lovene alle seksjonseiere må forholde seg i tillegg til vedtekter. Dette betyr at majoriteten av tiltaken her i sameiet er ulovlig. Det vi ønsker nå er å få godkjent det vi kan godkjenne og korrigere det vi er nødt til for å gjøre om på dette. Vi har full forståelse for at mange er bekymret over hva som kommer at skje nå. Og vi vet at mange har kjøpt sin leilighet "i god tro". Men man kan ikke selge noe som man i utganspunket ikke har lov til å selge. Et eksempel på dette: Hvis du kjøper en bolig med garasje så regner du med at alt er på stell. Du kjøper "i god tro". Men så får du pålegg om riving fra kommun fordi tidligere eier aldri søkte om å få bygge garasjen. Da kan du ikke si til kommun at du har kjøpt "i god tro" og forvente at du får beholde det. Siden styret ikke har hatt styremøte etter årsmøtet enda så har vi ikke laget en utførlig plan på hvordan vi kommer til å gå frem nå. Men styret, i konsultasjon med advokat har diskutert følgende: 1. Alle beboere sender inn søknadsskjema til styret for det som allerede har gjennomførts av tiltak (advokat har fått oppdraget å lage skjemaet som vil lastes opp når det er ferdig). NB! Planlegger du tiltak må du søke FØR du begynner. Uten søknad FØR igansettelse vil tiltaket kreves revet, uten unntak. 2. De som tidligere har fått skriftlig godkjennelse av styre (tidligere og nåvarende) og/eller naboer sender disse inn sammen med søknad. 3. Alt som er innanfor vedtekter, relger og de ulike lovene vi som seksjonseiere må forholde oss til vil godkjennes systematisk og dokumeteres sånn at det i fremtiden ikke oppstår noen tvil. 3. Alt som bryter mot lovverk kommer enten pålegges revet eller justert. 4. Der styret er i tvil innhentes bistand. 5. Hvis noen mener at styret har tatt en feil besluttning kan beboer ta opp saken for avstemming på årsmötet. Men kun hvis det ikke er i strid mot de lover vi seksjonseiere må forholde oss til, siden hverken styret eller årsmøtet har beslutningsmandat i slike saker. Styret har kun fått inn noen få søknader tidligere. Majoriteten av tilltak i sameiet har ikke godkjents av årsmötet, som det alltid har vært krav på i henhold til tidligere og nåvarende vedtekter. Det vil si at styret mange ganger ikke har hatt lov til å godkjenne tilltak heller. Dette er selfølgelig svært uheldig og frustrerendes. Men gjennom disse tiltak vil dette forhåpentligvis ikke skje igjen i fermtiden. Styret vil nå kalles inn til møte for å så lage en plan for videre arbeid i sameiet. Denne vil kommuniseres ut til alle beboere. Vi ber dere om å gi oss litt ro nå, slik at vi kan få lov til til å jobbe systematisk og ryddigt. Dere kan stille spørsmål og sende inn henvendelser til styremailen post@asmosvingen.no, men det kan ta litt tid før dere får et utførligt svar, da vi forventer høy belasting nå. Med vennligst hilsen, Styret

Hei, Nå når forslagene til det ekstraordinære årsmøtet 24 oktober 2018 ble vedtatt, vil styret begynne en prosess for å først få oversikt over alle bygg og installasjoner i sameiet.

 Som vi informerte om på møtet vil et søknadsskjema bli lastet opp på hjemmesiden, som må brukes ved alle søknader om bygg og/eller installasjoner. Alle beboere som allerede har byggd eller installert noe må sende inn søknad for dette, inkludert de som har godkjenning fra styret fra før. De som har skriftligt godkjennende fra styret (tidligere OG nåvarende) må sende dette inn sammen med søknaden. Det vil da legges stor vekt til i godkjenningsprosessen. Vi kommer til å informere mer om veien fremover først etter neste styremøte. Alle henvendelser og spørsmål sendes til post@asmosvingen.no. Vi håper dere forstår at det kan ta litt tid før dere får svar, da det kan bli mange henvendelser nå. Med vennligst hilsen, Styret.

5. desember 2016

NY MAIL !!

Styret har i forbindelse med etablering av nettside valgt å etablere ny mail adresse. post@asmosvingen.no